onsdag 26 augusti 2015

Att sticka åt sig själv

Även om jag har stickat mycket åt andra i sommar har jag i alla fall hunnit sticka några saker till mig själv också.

 Sockorna "Bickersstraat" som är stickade i jättefin turkosblå Cascade heritage. Enkelt mönster men så himla fina. Tänker mig dem till ett par fina skor och kjol i höst.

Jag har också stickat tröjan "$5 in Paris" av ett bomullsgarn som försökt vara en massa andra saker, men inget blev riktigt bra. Så några regniga dagar under semestern så fick det bli denna tröja istället. Är väl ganska nöjd, men halsringningen sträcker ut sig lite när man använder den, så efter en dag är det mer en off-shouldertröja.

Just nu drömmer jag om hösten, med fina härliga kjolar, fina skor och ett par hemstickade strumpor till, kanske en kofta eller en fin sjall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar