tisdag 25 augusti 2015

Att sticka åt andra

Jag tycker om att sticka saker åt andra. Eller såhär, jag tycker om att sticka saker till människor jag tycker om.
Den bästa "betalning" man kan få när man ger bort något stickat är att det man ger bort används, det finns inget som gör mig gladare än när man ser en bild på Instagram där någon har på sig något jag stickat, eller att man träffar på dem och ser att det används. Det är det finaste tack man kan få.

I sommar har det blivit mycket stickat åt andra, riktigt roliga projekt, och det verkar fortsätta i höst. Närmast ligger lite baby-grejer som jag hoppas ska göra mottagarna glada.

Jag har stickat lite åt mig själv också, och jag har många fina saker som jag vill sticka åt mig själv, men det kommer finnas tid till det, men som nästa projekt tänkte jag i alla fall lägga upp ett par Gudrun-vantar till mig själv i vitt och grönt. Tror de kan bli riktigt snygga i vinter.

Några av de gåvor jag stickat i sommar är

 Sockor i garn från Regia, Arne & Carlos design line till mamma

 "Banansockor" till lillebror

 Tröja "Adam" stickad i mjukaste merino till lillebror

Lillebrors sambo fick en "Lonely tree shawl" av garnet som blev över från tröjan

En islandströja i härlig isländsk ull till svärmor, den blir nog varm i svampskogen i höst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar