fredag 11 december 2015

Stickar massor...

Två månader sedan förra inlägget. Det beror inte på att jag inte har stickat något, snarare på att jag varit dålig på att fota det jag har stickat. Jag skyller det på vädret. Vill gå ut och fota fina mössor och koftor i vit och fluffig snö, men det har mest varit plusgrader och all snö som kommit har blivit till slask, vilket inte ger så roliga bilder. Eftersom det också är mörkt största delen av dagen så är det på helgen det eventuellt finns tid att fota, men de helger då vädret ändå varit hyfsat har jag haft andra saker inbokade så fotograferandet har inte blivit av. Lyxproblem kan man säga.

Tänkte ändå göra en liten sammanfattning av vad jag stickat sedan sist och vad jag stickar på just nu. Då det snart är jul och jag ska vara lite ledig så hoppas det att det kommer dagar då jag kan gå ut och fota så att fler bilder kan hamna här. Om någon är intresserad så tror jag att det finns bilder på det mesta på min instagram.

  • 16/10 stickade jag klart mössan Fresco simply slouchy hat i rosa. Det är nog den mössa jag använder mest för tillfället.
  • 30/10 blev jag klar med islandströjan Jón till min sambo. Riktigt fin och fint mönster. Synd att den är så varm att den sällan blir använd :)
  • 31/10 färdigställde jag ett par Tardissockar till min fina vän Anna. De blev uppskattade och jag hoppas de ska värma i vinter.
  • Jag har också stickat klart ett par sockar i regnbågsgarn till mig själv. Det är bara en helt vanlig slät socka, men den är stickad med fish lips kiss heel som är min nya favorithäl.
  • 18/11 gjorde jag färdigt en Companion cube till sambon.
  • Eftersom det snart är jul har jag stickat tomteluvan Fandangle. Riktigt fin, och förvånansvärt få som gjort den. Jag hade kanske lite för tunt garn, men fin blev den.
  • Jag har stickat en tredje Pop spots av lite restgarn, men tyvärr hade jag lite lite garn kvar, och sjalen blev i minsta laget. Får se vad det blir av den...
Detta är vad jag har gjort klart. Jag har såklart också startat på en del nya projekt, och även repat upp sådant som jag inte kommer att göra klart. Jag älskar att repa upp saker...

  • Jag stickar på sockan Snår från höstnumret av avmaskat. Riktigt fina sockar, men hade lite problem med mönstret. Om någon har tänkt sticka sockan och har funderingar kring mönstret så titta in på min sida på ravelry (stickelinet), har skrivit lite i mina projektanteckningar. Jag har i alla fall stickat klart en sock och börjat på nummer två. Ni vet det här med second sock syndrome... 
  • Jag har också börjat virka en tröja(!). Jag förälskade mig i mönstret Ballet neck tee och virkar den i samma garn som mönstret är virkat i, vilket är zauberball. Jag är dock lite mer feg och virkar min variant i det svart-grå-vita garnet. Har kommit kanske ungefär halvvägs på baksidan, men nu har den legat i några veckor.
  • Jag har påbörjat sjalen Herbivore till min sambo. Han köpte en ny jacka som inte har så mycket krage, så en halsduk kan behövas. Har inte hunnit så långt på den dock.
  • Det sista pågående projektet är min adventsstickning, koftan Agatha som jag la upp till den 1:a december och som jag monogamstickat på sedan dess. Den är snart klar, bara andra ärmen som ska göras klart. Den blir verkligen superfin, en jättefin klänningskofta. Den är i lite tjockare garn, så den går rätt så fort. 
 Som sagt. En hel del stickat, och en hel del på stickorna nu. Jag har bestämt mig för att när jag gjort klart Agatha så får jag inte lägga upp för något nytt innan den 23/12 när jag får jullov, fram till dess får jag sticka på det jag har påbörjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar