söndag 21 februari 2016

Hitofude cardigan

Jag försöker komma över mitt stress-stickande och mitt tänk att jag måste producera en massa små projekt. Istället försöker jag jobba på de projekt som kanske tar lite längre tid, som min Hitofude cardigan till exempel som jag stickar i Magasin duetts supersoft.
Det är terapistickning på hög nivå. Många små maskor i tunt garn. Maska efter maska. Håller fortfarande på med första partiet som är ärmarna/längst upp på koftan. 10 mönsterrepetitioner är gjorda, vilket i min storlek är över 17'000 maskor... Tre mönsterrepetitioner till ska göras innan den delen av koftan är klar, vilket är drygt 5000 maskor till. Och detta är bara början på koftan, det gäller att inte stressa.

Skulle även kunna räkna upp hur duktig jag varit i januari och hur många meter garn jag stickade upp från min stash, men jag sparar det till ett annat inlägg eftersom jag storshoppat nu i februari istället för att väga upp för det hela. Jag har dock (nästan) bara köpt garn till täntkta projekt, vilket ju är ett framsteg. Frågan är väl om jag har en övertro på hur mycket jag egentligen hinner sticka.

Jag funderar också på ett inlägg om återbruk av garn eftersom jag nyss repat upp en kofta som blivit för stor för att den ska få återfödas till något nytt.

Helt kan jag dock inte hålla mig från att sticka små projekt som vantar, mössor och sockar, det är väl så helt enkelt att ibland behöver man sin quick fix av att färdigställa ett projekt för att orka jobba med de mer långsiktiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar