tisdag 22 september 2015

Stash-o-meter

Jag är en siffernörd. Jag älskar att sitta med siffror, göra diagram och tabeller, statistik och sådant, speciellt i Excel.
Jag vet att det kanske inte är helt normalt, men det är i alla fall sådant som jag gillar, och därför gillar jag verkligen det här med en Stash-o-meter.
En stash-o-meter, för er som undrar, är ett sätt att hålla koll på sin stash (med garn då såklart) för att se hur mycket garn som går in och hur mycket man stickar upp, liksom ett sätt att se hur mycket garn man samlar på sig egentligen. Jag hörde först talas om det via Eddysblogg, och som sagt passar det ju perfekt för mig som älskar siffror.

Jag skriver helt sonika upp allt garn jag köper och allt garn jag stickar upp och sammanställer det månad för månad, hur mycket som går in och hur mycket som går ut. För 2015 ser det hittills ut såhär:


Och ja, det är ganska nördigt, men ganska så kul också. Har ju köpt en hel del garn, och ser man totalt så har jag ju köpt mer garn än vad jag stickat upp, men stickar ändå upp nästan 2 km garn varje månad, det är ju ändå en liten bedrift. Får se i slutet av året hur resultatet blev totalt. Jag har ingen jättestor stash, men jag tycker ändå att det är kul att sticka av det man har, och jag försöker inte köpa garn utan att ha något tilltänkt projekt, även om det såklart händer ibland.

I övrigt så stickar jag just nu mest på presenter och sådant som jag inte tänkt skriva om här, men jag har även sjalen Somra på blockning, så det kommer nog snart något inlägg om det så fort den är blockad och foton är tagna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar